Skip to main content

מה חדש בגרסת מג׳נטו 2.4.3

עדכון חשוב: מג׳נטו הפסיקה לתמוך בגרסת מג׳נטו 2.4.3 ב-28/11/2022 ואינה משחררת עוד עבורה עדכוני אבטחה. אם אתם מתכננים שדרוג למג׳נטו שלכם מומלץ לשדרג לכל הפחות לגרסת 2.4.4.


גרסת מג׳נטו 2.4.3 שוחררה בתאריך ב-4/8/2021. חשוב לציין כי לגרסה זו שוחררו עוד 3 גרסאות ״קטנות״ הכוללות עדכוני אבטחה נוספים. אם אתם מעוניינים לשדרג לגרסת מג׳נטו 2.4.3 מומלץ לשדרג לגרסה הקטנה האחרונה 2.4.3-p.

המאמר שלפניכם בא לתאר בקצרה את עיקרי עדכוני האבטחה, שיפורי הביצועים והפיצט׳רים החדשים ששוחררו בגרסה זו.

עדכוני אבטחה

גרסת מג׳נטו 2.4.3 כוללת 33 עדכוני אבטחה הבאים למנוע שני סוגי פריצה המאפשרים לתוקף להריץ את קוד המערכת מרחוק (RCE: remote code execution) ולהשתיל ולהריץ קוד זדוני כחלק מקוד האתר(XSS: cross-site scripting). באמצעות מתקפות אלו ניתן להשתלט על האתר, לשבש את הפעילות המסחרית שלו ולשאוב מידע רגיש ממסד הנתונים.

עדכוני אבטחה נוספים ראויים לציון:

  1. פלאגאין composer חדש המונע התקנה שגויה של חבילות composer זדוניות.
  2. מנגנון חדש להגבלת מספר הבקשות שמערכת צד שלישי יכולה לבצע לקריאה או כתיבת נתונים למג׳נטו באמצעות ממשק ה-API. המנגנון בא למנוע התקפות מסוג DoS על ממשק ה-API של מג׳נטו.
  3. החלת ה-ReCAPTCHA המובנה של מג׳נטו על שאילתות API הכוללות עדכוני HTML.

שיפורי תשתית

מג׳נטו 2.4.3 כוללת שיפורים משמעותיים לרכיבי הליבה העיקריים של המערכת: לקוחות, קטלוג, דפי תוכן ובלוקים, ייבוא-ייצוא נתונים, מבצעים והנחות וסל קניות וקופה.

שיפורי ביצועים

גרסת מג׳נטו 2.4.3 כוללת שיפורי ביצועים שמפחיתים את זמן עיבוד הנתונים (indexing) של מחירי מוצרים ונתוני הקטלוג. ארכיטקטורת עיבוד הנתונים העדכנית מאפשרת לבטל עיבוד נתונים של קבוצת לקוחות או נתוני קטלוג מאתר מסויים ובכך להפחית את היקף הנתונים שתהליך עיבוד הנתונים נדרש לעבד.

בונה הדפים (Page Builder)

בונה הדפים, או בשמו הלועזי Page Builer הינו עורך תוכן ויזואלי המאפשר למנהל האתר ליצור ולערוך תוכן באופן ויזואלי באמצעות drag-n-drop. עד לגרסה 2.4.3 בונה הדפים היה זמין אך ורק בגרסאות מג׳נטו הקנייניות (להבדיל מגרסת ה-open source). החל מגרסת 2.4.3 בונה הדפים כלול במג׳נטו open source. מדובר בלא פחות ממהפכה באופן שבא מנהלי חנויות מג׳נטו יכולים מעתה לנהל את תוכן החנות.

אנחנו ממליצים לקרוא בהרחבה על בונה הדפים החדש של מג׳נטו באתר הרשמי של מג׳נטו ולהתחיל לעבוד איתו מהר ככל האפשר בכדי ליצור עבור החנות שלכם תוכן עשיר ואטרקטיבי בקלות ובמהירות.

עד כאן פירוט העדכונים העיקריים של מג׳נטו 2.4.3. תוכלו למצוא את רשימת העדכונים המלאה, כולל פרטים טכניים רבים באתר הרשמי של מג׳נטו Magento Open Source 2.4.2 release notes