Skip to main content

הפיטצ׳רים המובנים של מג׳נטו

By 9 באפריל 2023מג׳נטו 2

להלן רשימה תמציתית של היכולות המובנות (out-of-the-box) הבולטות של מג׳נטו.   

הרשימה באה לסייע לכם לקבוע אילו מן היכולות הנדרשות להקמת האתר החדש שלכם כלולות במג׳נטו ואילו יצריכו פיתוח או שימוש בתוסף.  

בהכנת הרשימה הושם דגש על היכולות שמג׳נטו מספקת לתפעול שוטף של החנות: ניהול הקטלוג, טיפול בהזמנות ושירות לקוחות.

לרוב הפרקים ברשימה הוספנו הפניה למידע נוסף ומורחב, הרלוונטי לפרק, באתר הרשמי של מג׳נטו. מומלץ.    

לשאלות, העמקת הידע ולייעוץ ראשוני ללא התחייבות וללא עלות מוזמנים לפנות אלינו במייל [email protected] או ליצור איתנו קשר בטלפון 054-4635797

ניהול כללי

  • הקמה וניהול מספר מרובה של אתרים בעלי דומיינים שונים 
  • הגדרת שם אתר
  • הגדרת לוגו אתר 
  • הגדרת מטבעות 
  • הגדרת שפות

עוד מידע על ניהול חנות

קטלוג

סוגי מוצרים

  • מוצר פשוט – מוצר פיזי הדורש משלוח ללא אפשרויות בחירה
  • מוצר וירטואלי – מוצר שאינו פיזי ולכן אינו דורש משלוח. לדוגמה: שובר מתנה, כרטיס ברכה, שירות  
  • מוצר להורדה – מוצר למכירת קבצים להורדה. לדוגמה סרטונים, חומרים גרפיים, קבצי שמע
  • מוצר מורכב – מוצר עם אפשרויות בחירה. לדוגמא, חולצה עם אפשרויות של צבע ומידה
  • מוצר באנדל – מוצר המאגד תחתיו מוצרים פשוטים, וירטואלים או להורדה להרכבת חבילה. לדוגמה: מוצר להרכבת מחשב  על מרכיביו השונים: בחירת גודל זכרון, בחירת נפח דיסק ועוד
  • מוצר מקובץ – מוצר המאגד תחתיו מוצרים פשוטים, וירטואלים או להורדה. בהוספת המוצר לסל למעשה מתווספים לכל כל המוצרים המאוגדים תחתיו

מידע נוסף על סוגי מוצרים

קשרים בין מוצרים 

  • מוצרים קשורים (Related) – מוצרים קשורים המיועדים לרכישה ביחד עם המוצר שנצפה על ידי הלקוח. הלקוח יכול להוסיף את המוצרים הקשורים יחד עם המוצר הנצפה לסל הקניות בלחיצה בודדת על כפתור ההוספה לסל. 
  • מוצרים חלופיים (Up-sells) – מוצרים חלופיים הם מוצרים שהלקוח עשוי להעדיף על פני המוצר הנצפה. המוצרים החלופיים המוצעים עשויים להיות איכותיים יותר, פופולריים יותר או בעלי שולי רווח גבוהים יותר מהמוצר הנצפה. נהוג לתת לבלוק המוצרים החלופיים את הכותרת ״מוצרים נוספים שאולי תאהבו״
  • מוצרי קו-קופה (Cross-sells) – מוצרי קו-קופה הם מוצרים המוצגים בבלוק המופיע בסל הקניות.

מידע נוסף על קשרי מוצרים

תכונות מוצר

תכונות מוצר הן אבני הבניין של קטלוג המוצרים, ומתארות מאפיינים ספציפיים של מוצר. ניתן לארגן את תכונות המוצר בקבוצות תכונות, אשר משמשות לאחר מכן כתבניות ליצירת מוצרים. באמצעות תכונות מוצר ניתן ליצור מפרטי מוצר עשירי מידע אותם ניתן להציג בדפי המוצר. תכונות מוצר משמשות גם כמסננים בדפי קטגוריות ובדף החיפוש. ניתן ליצור מספר בלתי מוגבל של תכונות מוצר. 

מידע נוסף תכונות מוצר

תמונות וסרטוני מוצר

  • הוספת מספר בלתי מוגבל של תמונות מוצר 
  • הוספת קישורים של סרטוני של YouTube או Vimeo  
  • הצגה של אפשרויות בחירה של מוצר מורכב באמצעות התמונות של המוצרים הפשוטים המקושרים אליו 
  • הגדרה של תמונת ברירת מחדל (placeholder) שתוצג במוצרים שלא הועלו להן תמונות
  • הגדרה של סימן מים (watermark) 
  • מנהל מדיה לניהול כלל התמונות באתר 

מידע נוסף על מדיה מוצר

תמחור מוצר

  • מחיר רגיל 
  • מחיר מבצע לטווח תאריכים מסוים 
  • מחיר מבצע לקבוצת לקוחות מסויימת 
  • מחיר מבצע לפי מספר היחידות הנרכשות על ידי הלקוח ֿ
  • הגדרת מחירי מוצר שונים לכל אתר (במקרה של ריבוי אתרים) 

עוד מידע על תמחור מוצר

קטגוריות

  • הקמה של מספר בלתי מוגבל של קטגוריות
  • בניית עץ קטגוריות לקביעת היררכיה בין הקטגוריות 
  • שיוך מספר בלתי מוגבל של קטגוריות למוצר 
  • קביעת מיקום המוצר בדף הקטגוריה 
  • קביעת שם ותיאור לכל קטגוריה 
  • קביעת סוג תוכן לדף קטגוריה: תוכן בלבד, מוצרים בלבד, שילוב של תוכן ומוצרים

מידע נוסף על קטגוריות

מלאי

  • הגדרה האם מוצר מנוהל מלאי או לא מנוהל מלאי (רכישה בלתי מוגבלת) 
  • הגדרה האם להציג באתר מוצרים שאינם במלאי 
  • הגדרה האם סוג יחידת המלאי היא מספרים שלמים או עשרוניים
  • הגדרה של כפולת היחידות (Qty Increments) לרכישת מוצר. לדוגמה, אם נקבע כפולות יחידות 4, לקוח יכול לרכוש את המוצר בכפולות של 4 (4, 8, 12 וכולי) 
  • מספר יחידות מינימלי לרכישה בהזמנה בודדת 
  • מספר יחידות מקסימלי לרכישה בהזמנה בודדת 
  • הגדרת סף יחידות מינימלי להחשיב מוצר במלאי (Out-of-Stock Threshold). שימושי למקרה שמלאי האתר אינו משוריין במלואו לאתר
  • התראה במייל על מלאי נמוך 
  • ניהול מלאי לפי מחסנים (Warehouse)
  • הגדרה האם לגרוע מלאי כשהזמנה נוצרת 
  • הגדרה האם להחזיר מלאי כשהזמנה מבוטלת 

מידע נוסף על מלאי

קידום מכירות, הנחות ומבצעים

  • חוקי מחיר קטלוג – חוק קטלוג מאפשר ליצור מחיר מבצע המוצג בדפי המוצר ובדפי הקטגוריה לקבוצה של מוצרים שעומדים בתנאים מסויימים. לדוגמה, חוק קטלוג היוצר הנחה של 50% מהמחיר המקורי לכל המוצרים בקטלוג שצבעם כחול. 
    ניתן ליצור מספר בלתי מוגבל של חוקי קטלוג עבור קבוצות מוצרים וסוגי מבצעים שונים.
    לחוקי מחיר קטלוג שני סוגים של הנחות: הנחת מחיר קבועה (למשל, 10 ש״ח הנחה), הנחת אחוז (למשל, 5% הנחה)
    קריטריונים להגדרת קבוצת מוצרים עליהם תחול ההנחה : ערך משוייך לתכונת מוצר, שיוך לקטגוריה, סוג מוצר, קבוצת לקוחות, תאריך התחלה ותאריך סיום.
    מידע נוסף על חוקי מחיר קטלוג 
  • חוקי מחיר סל – חוקי מחיר סל מחילים הנחות על פריטים בסל הקניות, על פי תנאים מסויימים. ניתן להחיל את ההנחה באופן אוטומטי ברגע שמתקיימים התנאים, או כאשר הלקוח מזין קוד קופון תקף. ההנחה מופיעה בסל הקניות מתחת לסכום הביניים.
    ניתן ליצור מספר בלתי מוגבל של חוקי מחיר סל.
    קריטריונים להפעלת הנחת חוק מחיר סל: ערך משוייך לתכונת מוצר, שויך לקטגוריה, סוג מוצר, סכום לתשלום, שיטת משלוח, שיטת תשלום, קבוצת לקוחות, תאריך התחלה ותאריך סיום. 
    לחוקי מחיר סל מספר סוגי הנחות: הנחת מחיר קבועה לקבוצת מוצרים, הנחת אחוז לקבוצת מוצרים, קנה-קבל, הנחה אחוז על הסל כולו, משלוח חינם לשיטת משלוח מסויימת.
    ניתן ליצור קוד קופון גלובלי או ליצור מספר בלתי מוגבל של קופונים ייחודיים. ניתן להגביל את מספר השימושים לכל קופון.
    מידע נוסף על חוקי סל קניות

רכישה

  • הגדרת סכום מינימום רכישה
  • מגוון שיטות משלוח 
  • מגוון שיטות תשלום 
  • רכישה כאורח או כלקוח רשום. ניתן להגדיר האם אורח מורשה לבצע רכישה

לקוחות

צד לקוח

  • יצירת חשבון לקוח באמצעות שם משתמש (אימייל) וסיסמה
  • התחברות בחשבון באמצעות שם משתמש (אימייל) וסיסמה
  • איזור אישי המקנה את היכולות הבאות:
    • שינוי שם משתמש (אימייל)
    • עדכון פרטים אישיים
    • שינוי סיסמה
    • ניהול כתובות 
    • צפייה בהזמנות 
    • צפייה במוצרים שהתווספו לרשימת משאלות (wishlist) 
    • הרשמה / הסרה מרשימת תפוצה (Newsletter) 
  • איפוס סיסמה
  • שמירת כתובת במהלך תהליך הרכישה לשימוש בהזמנות עתידיות  
  • סוגי מיילים
    • אישור הרשמה לאתר 
    • איפוס סיסמה
    • אישור עדכון סיסמה 
    • הצטרפות לרשימת התפוצה 
    •  הסרה מרשימת התפוצה 

צד מנהל

  • צפייה וניהול כלל לקוחות האתר
  • הקמת לקוח חדש 
  • עדכון פרטי לקוח קיים (לא כולל סיסמה) 
  • התחזות ללקוח (Login as Customer) לטובת תמיכה בלקוחות
  • הקמה וניהול קבוצות לקוחות ושיוך לקוח לקבוצת לקוחות 
  • הגדרות שדות נוספים לטופס הרשמת לקוח: תאריך לידה, כתובת, שם חברה 
  • ייצוא לקוחות לקובץ אקסל 

הזמנות

  • צפייה בכלל הזמנות האתר
  • צפייה בפרטי הזמנה: תאריך הזמנה, פרטי לקוח, שיטת תשלום, שיטת משלוח, רשימת מוצרים.  
  • יצירה של סטטוסים להזמנות 
  • שינוי סטטוס הזמנה באופן ידני 
  • מיילים ללקוח:
    • אישור הזמנה 
    • עדכון סטטוס הזמנה 
    • הערת הזמנה
    • אישור משלוח 
    • עדכון סטטוס משלוח 
  • זיכוי חלקי/מלא של תשלום על הזמנה (לשיטות תשלום המאפשרות זאת כגון פייפאל) 
  • ייצוא הזמנות לקובץ אקסל
  • הוספת הערות להזמנה על ידי מנהל האתר עם אפשרות לשלוח אותן ללקוח במייל
  • שליחה יזומה של מייל אישור הזמנה ללקוח. שימושי, לדוגמה, במקרה שהלקוח טוען כי לא קיבל את המייל.    

תוכן

  • הקמה וניהול מספר בלתי מוגבל של דפי תוכן 
  • עריכת תוכן באמצעות עורך תוכן ויזואלי (Page Builder)
  • עריכה של תבניות מייל 

מידע נוסף על תוכן

דו״חות 

  • מוצרים בסל הקניות
  • מונחי חיפוש פופולריים 
  • סלים נטושות
  • הזמנות 
  • הזמנות לפי לקוחות 
  • המוצרים הכי נמכרים
  • המוצרים הכי נצפים
  • מוצרים עם מלאי נמוך
  • מוצרים שהוזמנו 
  • מוצרים שהורדו (למוצרי הורדה)

מידע נוסף על דו״חות 

SEO

  • מטא-כותרת ומטא-תיאור לדפי תוכן, קטגוריות ומוצרים 
  • כתובת דף (URL) ידידותית 
  • הקמה של הפניות 301 ו-302
  • ניהול קובץ robots.txt
  • הקמת xml sitemap
  • Structured Data לדפי מוצר
  • Canonical URL לדפי מוצר
  • תגית alt לכל תמונות המוצרים
  • אינטגרציה עם Google Analytics Universal
  • אינטגרציה עם Google AdWords