מג׳נטו ידועה כמערכת ידידותית מאד למנועי חיפוש. במאמר זה נציג אילו תכונות מובנות קיימות במג׳נטו לאופטימיזציית תוכן ושיפור האינדוקס של מנועי החיפוש.
הטעמת קוד מעקב של גוגל אנליטיקס
בין אם נרצה ובין אם לא, גוגל עוקב אחרינו ואנחנו רוצים שהוא ייעשה זאת בכדי לקבל נתוני גלישה שיעזרו לנו לנתח את התנהגות המבקרים באתר.
כל שיש לעשות על מנת ״לחבר״ את החנות לגוגל אנליטיקס הוא להזין את קוד ה-UA בממשק הניהול.
איפה?
Stores -> Configuration -> Sales -> Google API
כתובת דף ידידותית (Friendly URL)
זאת אולי התכונה הנפוצה והמובנת מאליה ביותר היום. מג׳נטו יוצרת כתובות דף קריאות וידידותיות הן למשתמש והן למנועי החיפוש. עוד על חשיבות של כתובות ידידותיות ניתן לקרוא באתר וובאסטר
מפתח כתובת (URL Key)
לכל סוג דף במג׳נטו – מוצר, קטגוריה, דף – יש כתובת ידידותית ייחודית המורכבת לרוב מהחלקים הבאים: דומיין, מפתח כתובת וסיומת. מג׳נטו יוצרת את מפתח הכתובת על בסיס שדה שם הדף (שם מוצר, שם קטגוריה, שם דף תוכן). למשל, עבור מוצר ששמו Joust Duffle Bag יווצר מפתח הכתובת joust-duffle-bag. כתובת הדף המלאה של המוצר תיראה כך: https://mystore.com/joust-duffle-bag.html.
למי שאינו מרוצה ממפתח הכתובת שנוצר באופן אוטומטי, מג׳נטו מאפשרת לשנות את אותו באופן ידני. ניתן למצוא את השדה במסכים הבאים:
דף מוצר
דף קטגוריה
דף תוכן
הסרת index.php מכתובות האתר
כברירת מחדל מג׳נטו מוסיפה לכל כתובות האתר, בין הדומיין לכתובת הדף מופיעה המחרוזת index.php. תוספת זו פוגמת בידידותיות של כתובות האתר. ניתן להסיר בבטחה את התוספת הזו באמצעות שתי פעולות:
הגדרות ברמת השרת: אפאצ׳י, NGINX
איפה?
Stores -> Configuration -> General -> Web
תחת המחיצה Search Engine Optimization יש להגדיר את האפשרות Use Web Server Rewrites כ-Yes
ֿ
סיומת כתובת
מג׳נטו מאפשרת לקבוע אם ואיזו סיומת תהיה לכתובת של דפי מוצר וקטגוריה. ברירת המחדל היא html
ניתן לשנות את הסיומת או להשאיר אותה ריקה.
איפה?
Stores -> Configuration -> Catalog -> Catalog
תחת המחיצה Search Engine Optimization נמצאים השדות Product URL Suffix ו- Category URL Suffix. ראו צילום מסך בהמשך(נקודה 1 בצילום המסך שבהמשך).
הוספת שם קטגוריה לכתובות מוצרים
באותו מסך הגדרות נמצא שדה נוסף חשוב Use Categories Path for Product URLs (נקודה 2 בצילום המסך שבהמשך). במידה והמשתמש הגיע לדף מוצר מדף קטגוריה (מה שקורה בדרך כלל) מג׳נטו מוסיפה כברירת מחדל לכתובת דף המוצר את מפתח הכתובת של דף הקטגוריה. למשל, אם המשתמש הגיע לדף המוצר Joust Duffle Bag מהקטגוריה Gear, הכתובת של הדף תראה כך: http://m2demo.mystore.today/gear/joust-duffle-bag.html
תוספת מפתח הקטגוריה לדפי המוצר יוצרת כתובות שונות לאותן דפים ומנועי החיפוש מתייחס אליהן כתוכן משוכפל, מה שמחליש את דירוג הדף. בנוסף, מג׳נטו אינה באמת זקוקה לתוספת של מפתח הקטגוריה ולכן מומלץ מאד לבטל אפשרות זו.
תגית קנוניקל
פתרון פשוט וקל למניעת תוכן משוכפל הוא הפעלת תגית הקנוניקל לדפי מוצר וקטגוריה. הסבר טוב על תגית הקנוניקל ניתן למצוא באתר שגיב SEO
כברירת מחדל אפשרויות אלו אינן פעילות וחובה להפעילן על מנת להימנע מתוכן משוכפל (נקודה 3 בצילום המסך שבהמשך).
מטא תגיות
הסבר אודות מטא-תגיות וחישובתן לאופטימזיציה של מנועי חיפוש ניתן למצוא באתר וובמאסטר.
ניתן לערוך את התוכן של המטא תגיות תחת אותה מחיצה בה מופיע שדה מפתח הכתובת (ראו מעלה).
במידה ושדות המטא ריקים, מג׳נטו משתמשת בשדות הבאים כתוכן ברירת המחדל עבורם:
meta title – שם מוצר – שם קטגוריה – שם דף
meta description – תיאור מוצר – תיאור קטגוריה – תוכן דף
meta keywords – שם מוצר – שם קטגוריה – שם דף
סיומת ותחילית למטא-כותרת
מג׳נטו מאפשרת לקבוע באופן גלובלי סיומת ו/או תחילית קבועה לתגית מטא-כותרת של דפים
איפה?
Content -> Design -> Configuration -> {Theme} -> HTML Head
תבניות למטא-תגיות של דפי מוצר (מג׳נטו 2 בלבד)
מג׳נטו 2 כוללת תכונה חדשה המאפשרת לקבוע תבניות קבועות וגלובליות ליצירת תוכן למטא-תגיות של דפי המוצר.
איפה?
Stores -> Configuration -> Catalog -> Catalog -> Product Fields Auto-Generation
הגדרת קובץ robots.txt
מג׳נטו 2 מאפשרת למנהל החנות לערוך את קובץ ה-robots.txt, קובץ ההנחיות למנועי החיפוש, היישר ממשק הניהול.
איפה?
Stores -> Configuration -> General -> Design
יצירת מפת אתר (sitemap.xml)
הסבר מפורט ומלומד על חשיבות מפת אתר למנועי חיפוש ניתן למצוא באתר AskPavel.
איפה?
Marketing -> SEO & Search -> Sitemap
לסיכום, אנחנו מקווים שהמדריך יסייע לכל מה שמעוניין לש